Автор Тема: Доработка на фаровете на класиките посредством релета  (Прочетена 21551 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Януари 10, 2012, 19:14:45
Отговор #10

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3761
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
Ето набързо една лесна схемичка за отделяне на вътрешнте фарове на класики - четириочки(VW Golf 1,2 Лада 1500, 1600 и др.) :)
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987

Януари 16, 2012, 00:40:59
Отговор #11

Неактивен GT

  • Публикации: 1075
Не заблуждавай хората така. 


Цитат
Най - тежко е положението с ,,четириочките" 2103 - цялата производствена серия, 2106 и 21061- ранните варианти до 1980г.

Ваз 2103 от 1973-та година - до 1976, (т.н. ранните) убедено НЯМАТ релета за фаровете. Първите 3-ки, вярно, нямат.   Обаче, това са най-хубавите и качествени каросери/двигатели.

ВАЗ 2106 (1600) се реализира през 1976-та година и ИМА ФАБРИЧНО релета за фаровете.  Следващите модификации,  21061/21063.... също ИМАТ фабрично релета за фаровете.   Няма 6-ца, която да излиза от завода без тези релета.   :)


Вътрешните 2 фара на 2103/2106 е редно да работят само в режим на ,,дълги" светлини.   Конструкцията на разсейвателя, оригинално е предвидена да работи предимно В ТОЗИ режим. И регулировката им е предимно за това.  Отделяйки фаровете на Лада 1500/1600, особено ползвайки ги  и 4-те на ,,къси" освен забележително разреждане на акумулатор в ниските режими, постига се и неприятно усещане в отсрещния водач. 


Януари 16, 2012, 01:38:50
Отговор #12

Неактивен DEYAN IYI

  • Публикации: 617
  • Polski FIAT 126p & MZ ES 150 & ВАЗ 21061
    • Форум на Малките Фиати
"Аз ремонтирам Лада"
Бай Фичо - ега ти пауъра!!!
Форум на Малките FIAT 126&500

Януари 16, 2012, 17:29:18
Отговор #13

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3761
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
Не заблуждавай хората така. 


Цитат
Най - тежко е положението с ,,четириочките" 2103 - цялата производствена серия, 2106 и 21061- ранните варианти до 1980г.

Ваз 2103 от 1973-та година - до 1976, (т.н. ранните) убедено НЯМАТ релета за фаровете. Първите 3-ки, вярно, нямат.   Обаче, това са най-хубавите и качествени каросери/двигатели.

ВАЗ 2106 (1600) се реализира през 1976-та година и ИМА ФАБРИЧНО релета за фаровете.  Следващите модификации,  21061/21063.... също ИМАТ фабрично релета за фаровете.   Няма 6-ца, която да излиза от завода без тези релета.   :)


Вътрешните 2 фара на 2103/2106 е редно да работят само в режим на ,,дълги" светлини.   Конструкцията на разсейвателя, оригинално е предвидена да работи предимно В ТОЗИ режим. И регулировката им е предимно за това.  Отделяйки фаровете на Лада 1500/1600, особено ползвайки ги  и 4-те на ,,къси" освен забележително разреждане на акумулатор в ниските режими, постига се и неприятно усещане в отсрещния водач.
Жоро, ако съм се заблудил от хронологията (литература бол) , хубаво е че си ме коригирал! :D
Знам , че вътрешните фарове не само на  Ладата са само за ДЪЛГИ светлини
Просто съм драснал схемичката , защото на ЛАдата много токове(10 ампера) протичат през и нагряват 3 и 4 ти предпазител(на Дълги).
 
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987

Март 04, 2012, 17:19:59
Отговор #14

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3761
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
 Днес публикувам вариант на темата. Това е проектче за включване на светлини за мъгла на УАЗ 452 - предни - 2 броя и 4 на покрива.
Елементната база на проекта включва:

Релета 12 V 30A , производство на фирмата за електрооборудване на Нисан - 3 броя.
Превключвател ЦК трипозиционен.
Светодиоди със съгласуващи резистори.
Блок със предпазители, кутията за релетата е от аларма за автомобил.Проводници тип ПВ - А2 със сечение 4 квадрата ( главния от акумулатора до предпазителите - червен), 1, 5  1 и 0,5 квадрата.
Кабели обувки
Термосвиваем не китайски шлaух.
Тинол , колофон , инстументи  , търпение  и хубвава рок музика. :)

Ето и малко снимки в началния етап на проектчето: 

« Последна редакция: Март 04, 2012, 17:29:27 от fulcrum »
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987

Март 06, 2012, 18:50:07
Отговор #15

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3761
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
Днес почти завърших проектчето :)

Ето малко снимки на финала.
Трябва само да се окабелят халогените на покрива на УАЗ - ката , че са хубави а предишния ,, колега" си е оставил ръцете. :( :P
Ще понапиша и това - онова.
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987

Март 08, 2012, 17:52:38
Отговор #16

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3761
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
И малко коментар и изводи - за всеки автомобил се използува специфичен подход поради различната конфигурация на електрическата му инсталация и
мястото за  разположение  на релетата и други ел . уреди , което при различните автомобили е различно. ;)
Полага се още 1 ниво на изолация . За предпочитане е , а за мене е обезателно , тъй като по същество това е нова ел . исталация , НЕВПИСВАЩА СЕ
в контурите на оригиналната на МПС - то  често пъти.
В случая използувам тънкостенен прозрачен PVC  маркуч. Налага се при такива груби автомобили като УАЗ - ките , които се използуват за стопански
дейности в планината и за някои от тях са превъзходни и незаменими. OFF - роуда на живота и действителността.

Релетата и ключа за включването на горни / долни допълнителни светлини поставих в отделна кутия за функционалност и естетика.Тъй като на
оригиналния генератор Г 250 ( широко използуван при доста съветски/ руски МПС -та) му идва доста нанагоре да носи едновременно 6 допълителни
светлини ( 6 по 55 вата=330 вата , оригинално е с P=550вата) , се споразумяхме със собственика - или горни , или долни. 


До инсталирането на доста по - мощен генератор. ;)
Оперативната верига за захранване на намотките на релетата се взема от габаритните светлини съгласно ЗвДП. 
Всяко реле управлява чифт - 2 фара - ТАКА Е РЕДНО! Предишното изпълнение беше страшна простотия - 6 - те халогена + музиката + запалката
на 1 плюсов кабел БЕЗ РЕЛЕТА , само на един мижав ЦК ключ.
И този проводник (без необходимото сечение) логично се беше запалил >:( , за щастие без сериозни последствия.
Главната верига на такива проектчета  ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се защитава със СОБСТВЕН ПРЕДПАЗИТЕЛ! ;) 
 
« Последна редакция: Март 08, 2012, 18:11:31 от fulcrum »
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987

Февруари 20, 2014, 13:07:34
Отговор #17

Неактивен Tasmanian_Devil

  • Публикации: 38
Тъй като релето на мигачите на Фиата ми е някакво българско и работи по различен начин всеки път, реших да го заменя със нещо по модерно. Намерих някакво реле на Сименс. Наредих кабелите както си бяха, релето проработи, мигачите светят добре, но лампата на таблото мига едва едва, почти не се вижда. На какво може да се дължи тази аномалия? Върнах пак старото реле и лампата си свети идеално.
п.п. "Новото" реле е 2ра употреба.
Fiat 125p 1980г.
Инструктор за обучение на водачи на МПС

Февруари 20, 2014, 16:26:28
Отговор #18

Неактивен Tasmanian_Devil

  • Публикации: 38
п.п. Не знам дали оказва някакво влияние, но на старото реле пише 2(4)х 21 + 2х4w, a на новото пише 2(4)х21+3w. Сложих новото реле на мястото на релето за аварийни и отново крушката за аварийните свети по-слабо....
Fiat 125p 1980г.
Инструктор за обучение на водачи на МПС

Февруари 20, 2014, 16:56:41
Отговор #19

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3761
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
Тъй като релето на мигачите на Фиата ми е някакво българско и работи по различен начин всеки път, реших да го заменя със нещо по модерно. Намерих някакво реле на Сименс. Наредих кабелите както си бяха, релето проработи, мигачите светят добре, но лампата на таблото мига едва едва, почти не се вижда. На какво може да се дължи тази аномалия? Върнах пак старото реле и лампата си свети идеално.
п.п. "Новото" реле е 2ра употреба.
Ориентирай ме малко - новото ти реле дето си го поставил , с три или четири извода е?
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987