Мислех си сега, че е добре тук в тази тема да се внесе една лека корекция по отн. на авторството на дизайна на Ламборгини Миура, заради широко разпространената сред по-малко задълбочените автофенове заблуда, вкл. и по медиите и Нета, вкл. и по Википедия /която не е абс. извор на академична точност и достоверност, всеки там може да пише корекции и данни, които уж ги проверяват редактори от Викито/, че Гандини е автора на формите на Миура.
Отн. неточното и наложило се и по медиите твърдение, което самосиндикално в посл. 20-30 години и самия Гандини разпространяваше, е най-вече, че той е не друго, а абсолютния и самостоятелния автор на дизайна на този модел /такова малко или много изопачаване на дадени факти, е разбираемо по принцип за артист и гений като него, та са си самовлюбени по дефолт/.
Всъщност Гандини наследява в Бертоне студията един почти готов целокупен дизайн на суперкар с централен мотор, правен от Дж. Джуджаро, който е предишния там дизайн директор, работил преди идването на Гандини.
Гандини разбира се, вкарва корекции в този мидмотор дизайн от 1964-1965 год, най-вече по предницата и в страничните въздухозаборници горе на вратите, както и трейдмарка на модела Миура- ресните на фаровете /миглите/.
Та, през 70-те години, много дискусии по тази тема за авторството на Миура няма.
Но в по-късни години, някъде след началото на 80-те, когато звездата на Гандини като актуален автодизайнер почва да позалязва, докато Джуджаро продължава чрез фирмата му Италдизайн, да пуска основополагащи студии, а и форми на серийни каросерии, Гандини вече почва упорито да твърди, вероятно за да полира отново позамръкващата си слава, че той е изцяло баща на Миура.
Което обаче, ако се гледат историческите извори и от интервюта едно време с други служители на Бертоне студията, а и таймфрейма на неговото назначение на Гандини в Бертоне като отправна точка, както и ако се визира и инфото от интервюта взети от Джуджаро през 90-те години, и придружени понякога от него, със съответните скици и рисунки, предоставени пред такива някои печатани медии, не е точно така.
Общо взето и по почерка на дизайните тогава на Джуджаро от тази епоха /като Гибли, а и Алфа Джулия ГТ боди 105, по-може да се открият допирни точки с Миурата, отколкото с Кунтач например.
Така или иначе, безспорно Гандини създава крайния дизайн на серийната Алфа Монтреал.
Иначе студийния Монтреал почват да го създават в Бертоне, още в август 1966 год.
https://magazine.derivaz-ives.com/alfa-romeo-montreal-how-it-all-began/Ето например тук едно интервю на Гандини, където той упорито твърди, че е направил целия, а не само финалния дизайн на Миура, за само 3 месеца.
Което разбира се, е велика глупост като твърдение, дори и за онова славно и бързо време.
Ако се визират иначе влезлитe в серийно производство постижения и дизайни на двамата, безспорно Джуджаро има повече на брой успешни дизайни, отколкото Гандини.
Почти единствения неоспоримо авторски дизайн на Гандини е само Кунтач, докато Фиат Х/9, Алфа Монтреал, Масерати Хамсин, Ферари 208-308/ГТ4, Ситроен ВХ, и прочее, не са били определени от световните автомобилни дизайн експерти, а и от масовата публика, като безспорно красиви, или като безспорно революционни, поне не в основополагащия мащаб на Кунтач.
https://europe.autonews.com/article/20090304/COPY/303049886/gandini-i-am-the-father-of-the-miurahttps://mycarquest.com/2013/07/a-letter-about-the-miura-design-controversy.htmlhttps://www.esquire.com/uk/design/a28606626/giorgetto-giugiaro-greatest-car-designer-of-all-time/Джуджаро, специално в това интервю долу /за разлика от други интервюта, където той акцентира, че определено първите скици ползвани за Миура, са от неговото време в Бертоне/, кавалерски казва, че Гандини е проектирал Миурата.
Но и доуточнява, че не е сигурен, че Гандини не е виждал неговите по-предишни скици за модел на Бидзарини с централен мотор /които тогава са си били налични и собственост на студията Бертоне/ но пък и че сходствата между тези скици и формата на серийната вече Миура, по съвпадение или не, ги има.
Специално Нучо Бертоне пък е казвал, че окончателното становище за формите на Миура е било негово.
А и трябва да се подчертае, че по онова време в 60-те години, дизайнерските ателиета никога не са вадели на преден план пред медиите техните звезди дизайнери.
Въобще, тогава, каквито студии ли или серийни модели коли са попадали във фокуса на медиите, шефовете на тия фирми просто са ги обявявали като дизайни на Бертоне, Пинифарина, Гия, или прочее, и толкова.
https://europe.autonews.com/article/20090302/ANE03/903019965/giugiaro-miura-gandini-s-work&t=46s&ab_channel=Barchetta