Сега покрай смъртта на Гандини, се появи отново лек медиен интерес към творчеството му, и естествено, всички неуки Нет и Фейс псевдо-автожурналисти, се надпреварввт да правят обстойни листи с неговите творения.
Удачно повечето от тях пропускат, като по-грозничък сигурно )) Ситроена ВХ, но пък крайно погрешно, и то от десетилетия, слагат в кюпа на шедйоврите му Ламборгини Миура /основните дизайн елементи от която Джуджаро ги проектира и представя, още в студията Корвер Тестудо, дебютирала в 1963 год/, и още по-неправилно, Бугатито ЕВ 110.
Та, ЕВ 110 е друга незаслужено приписана /или поне незаслужено изцяло приписана/ на Гандини суперкола, за която го титулуват като автор неграмотниците по автосайтовете.
Донякъде това е така, понеже Гандини по принцип е обичал да се хвали по медиите /особено в по-късните му години, екс-шефовете му Нучо Бертоне и Романо Артиоли вече като са починали, и на Джуджаро като му омръзна да го опровергава/, с еднолично авторство на коли, при които ролята му е била само довършваща, или пък съвсем начална.
Та, при Бугати в края на 80-те год. той проектира само първоначалния прототип в 1987 год, който е много ръбест и прилича на нещо като по-грозно Диабло.
Романо Артиоли, тогава собственика на Бугати, отхвърля и двата стадия на Гандини проекта, понеже му приличат прекалено много на преправени Ламбота.
Та, по-късното серийно ЕВ 110 дебютирало в 1991 год, е почти еднолично довършено и допроектирано външно, от иначе архитекта по професия ДжанПаоло Бенедини, който всъщност е и автора на революционната и нова тогава фабрика на Бугати в градчето Камполиано, наречена- Фарбрика Блу.
Всъщност първоначалния проект за Бугагито на Гандини, той го преправя, и пак по онова време го лансира успешно в Чизетата Т16 Мородер, която определено също си прилича на преправен и уголемен Кунтач, и най-вече на Гандини проекта за по-късното Диабло.
Разбира се, такива неща не са нещо ново като позиция при гениите като него, и въобще при хората на изкуството.
Още от времената на Моцарт и Салиери, винаги е имало противоборство между двама гении, творящи по едно и също време, като в случая на 70-те години това са били титаните на дизайна Гандини и Джуджаро.
Гандини обаче си остана най-общо казано като творец, само в епохата на клина от 70-те, и не се разви нататък /поне не със влезли в серийно производство известни или сходно епохални като Куунтача модели/, докато Джуджаро и през 60-те и през 80-те години имаше страхотни проекти стигнали до серийно производство.
Така че ако трябва да се мерят двамата, по-всеобхватния индустриален дизайнер определено е бил и още е- Джорджето Джуджаро.
При все това, най-революционния дизайнер /дори и да бе направил само един-единичен проект- Кунтача/, на всички времена, може да кажем, че е Гандини.
Всъщност, даже и само Фиата х1/9 да бе проектирал в портфолиото си, и нищо друго, пак щеше да остане в Пантеона на вечността.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_EB_110https://www.ikonographia.com/shop/marcello-gandini-romano-artioli-and-gianpaolo-benedini-discussing-the-eb110-design/https://www.ikonographia.com/shop/backstage-at-bugatti-automobili-two-samples-of-the-marcello-gandinis-version/https://www.ikonographia.com/shop/the-bugatti-eb-110-model-as-originally-designed-by-benedini-front-view/https://www.archilovers.com/projects/74929/bugatti-eb110.htmlhttps://newsroom.bugatti.com/press-releases/bugatti-history-the-blue-factory-in-campogallianohttps://newsroom.bugatti.com/press-releases/bugatti-campogalliano-30-years-of-fabbrica-blu