Автор Тема: Mazda 626 - показна реставрация  (Прочетена 431935 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Август 13, 2016, 22:11:46
Отговор #50

Неактивен РумбатаБс

  • Публикации: 3709
Следя темата с интерес и виждам,че има огромно желание за перфектна работа но имам една забележка-рязането на детайлите/панелите.Ако конзолата се измести дори и с няколко милиметра хоризонтално или вертикално окачването ще работи под напрежение и сигурно се сещаш за неудобствата от това ... та съветът ми е вместо рязане да се използва разпечатване с коронков или свредлови фрезер по заводските пресоточкови заварки.
Успех!
retrobs.com

Август 13, 2016, 22:24:21
Отговор #51

Неактивен S15

  • Публикации: 847
  Да наистина това е правилния начин. Използвам го където мога. Имам 8 милиметрова фреза ( бургия за пункшвайц ). Но в този случай има толкова заварки една върху друга, че не се виждат пункшвайците. Също така нямам оригиналните панели които в идеалния случай да поставя и да повторя заводските свръзки.
За всеки случай съм направил много измервания до ключови точки и се надявам метода да не даде отклонение.
Благодаря за препоръката :)

Август 13, 2016, 23:01:20
Отговор #52

Неактивен S15

  • Публикации: 847
Днес беше продуктивен ден. Моя приятел с пясъкоструйката тъкмо отиваше отпуск така, че го хванах навреме. Ето как изглежда ухото след обдухване:

     

Има доста язви но метала все още е дебел и реших да продължа.
За възстановяване на фланеца използвах шина с размери 40 мм. на 3 мм. дебелина от неръждаема стомана.





Пасна добре и остана заварката

       

а ето от вътре колко е провара:




Предстои изграждане на задната част и прикачване на оригиналната позиция.
« Последна редакция: Август 13, 2016, 23:03:31 от S15 »

Август 16, 2016, 22:55:39
Отговор #53

Неактивен S15

  • Публикации: 847
Тъй като детайла е носещ здравината е преоритетна. За материал използвах квадратна тръба с дебелина на стената 2,5 мм. като я разполових.
          

Проверка за ,,сходимост" и заварка
          


Дооформяне на основата
          

и накрая запечатване на всичко


Остават някои малки корекции и отива на колата.

Август 17, 2016, 22:58:01
Отговор #54

Неактивен S15

  • Публикации: 847
За да не става скучно днес се насочих към нещо различно а именно веждата на калника. На тази стара снимка се вижда състоянието преди да бъде работено.


Оставих възможно най-много от оригиналния калник и това доведе до доста странен разрез. Стремях се към челна заварка без застъпване
          

За заварките използвах алуминиева подложка. Тя не залепва, отнема температура от тънката ламарина и помага където просвета е по-голям
          

След завършване на заварките и шлайфане така изглежда голия метал


и напръскано с цинк за временна защита до епоксидния грунд
     

На мястото на шева личи малко вдлъбване което е добре за китосването после. Може би ще е по-добре да се калайдиса но нямам опит с това и материали.

« Последна редакция: Август 17, 2016, 23:12:55 от S15 »

Август 17, 2016, 23:10:39
Отговор #55

Неактивен rsk

  • Публикации: 2446
За да не става скучно днес се насочих към нещо различно а именно веждата на калника...
Може би ще е по-добре да се калайдиса но нямам опит с това и материали.

По скромното ми мнение това е идеално място, на което може да опиташ работа с калай... А гледайки направеното до момента, бих предположил, че и това няма да ти се "опре".

И един въпрос - какво правиш за защита на метала от "вътрешната" страна на детайлите, ако са недостъпни? В твоя случай май не остават затворени и съответно недостъпни пространства де... :D

Август 17, 2016, 23:18:49
Отговор #56

Неактивен S15

  • Публикации: 847
От вътре винаги е проблем. Затова заварявам сега веждата преди да затворя ботуша. В други случаи правя технически отвор за достъп който после се затваря - понякога с гумена тапа ако не се вижда. Ако оставиш заварката незащитена - лошо.
« Последна редакция: Август 17, 2016, 23:22:49 от S15 »

Август 17, 2016, 23:26:41
Отговор #57

Неактивен rsk

  • Публикации: 2446
Добре, а впоследствие, когато заваряш "ботуша", той ще бъде ли обработен предварително от страната, която ще остане невидима? И съответно пак, след като бъде заварен?

Август 17, 2016, 23:40:11
Отговор #58

Неактивен S15

  • Публикации: 847
Точно в тези моменти личи ползата от неръждаемата стомана - не се налага да я боядисвам отвътре.
Иначе като цяло основен логистичен проблем е как да сведа до минимум затварянето на необработени обеми. Когато това не става боядисвам частта предварително като оставям голо само мястото на заварка.

Август 20, 2016, 22:36:58
Отговор #59

Неактивен S15

  • Публикации: 847
   Връщам се на ботуша. Опитах да направя възможно най-голяма част от едно цяло парче и се получи ето това:

          

Дупките са направени с цел да се заварява през тях. След много опити и пасвания най-накрая детайла застана добре. Липсващите места ще бъдат добавяни след монтажа.