Италианците,че са напред с дизайна не е тайна,но въпросния Павел Хушек,може да е от ЧССР,но е работил първо за БМВ,а по-късно за италиански дизайнерски компании.Почти цялата му кариера на дизайнер е минала в Италия,а това че е рисувал Шкоди означава ли,че трябва да работи за Шкода?Има съвместни проекти с Нуцо Бертоне, а крайния продукт носи името на съответната компания, в случая Бертоне. Хайде да вземете да слезете на земята.
Ха, италианците били напред с дизайна.
Е от това по снизходителен израз, няма накъде.
Че то на думите Автодизайн и Италия може направо по принцип едно голямо равенство да сложим, и да приключим темата.
Иначе, мани разни там куртоазни снимки с големите шефове Серджо и Джоржето, ако правилно ги различавам, при това правени на много по-късни автоизложения от спрямо периода на 60-те години /така както гледам горната е от 80-те, а долната снимка е през 90-те години правена/, а дай по-сериозни линкове или някакви сканирания на статии за тоя Йежи.
Особено пък през 80-те, още преди Бертоне да получат контракта за екстериора на Фаворита, и чехите тогава яко търсят кой ще да върти дизайна на новия им революционен модел, ясно е, че всякакви видни служители на Шкода като този чичка, ще се срещат по автоизложенията, и се снимат разбира се, с разните директори на италианските дизайнерски къщи.
Та ако все пак ще водим нали някаква по-сериозна дискусия кой е папа и кой кардинал, дай линкчета да видим нещо по темата, и по възможност не от чешки източници, които естествено, че биха били пристрастни към него.
Иначе във Википенията /която аз не я преценявам за много меродавна де/, на името Павел Хушек няма никакви регистрации и статии, което и в някаква степен говори за значимостта му в професията му, или пък всъщност за липсата на международна поне, такава.
Въобще и титулуването- съвместни проекти,
е бих казал, доста изсветкан израз за бачкането на някой в дадена фирма, ако и въобще дори този чех да е бил нает за чертожник или там все едно за каква дейност, особено пък в някой от сериозните концерни производители на коли или дизайн къщи като Пининфарина и Бертоне.
Правилно е да се каже, че примерно фирмата ФИАТ е имала съвместни проекти с Бертоне, нали, докато за хора на заплата и там служители, израза- съвместна дейност, може да го коментираме само пак от смешната му страна.
Така че да се каже, че някой си има съвместен проект с великия /не само като дизайнер, ами и като организатор и предприемач в областта си Нучо/, звучи мегаломански дори ако си звезда от ранга на Марчело Гандини или също младия тогава, още даващ наемно труда си до средата на 60-те год, Джуджиаро.
Пък даже и да го сложим тоя етикет върху просто някой от сигурно поне няколкостотинте редови дизайн служители на фирмата, назначени в течение на почти 100 годишната и дейност, пак е несериозно дори за обсъждане.
Ако пък въпросния там чехословак беше голяма звезда в орбитата на Бертоне, или където и да е другаде, особено пък при толкова разчепкана медийно и открита като дизайн история фирма като БМВ, определено специализираните списания и книги за дизайн щяха да го споменават адекватно на различни места и в печатаната литература, и разбира се, в Нета.
А това че колите излизат с логото само на дизайн къщите е ясно, няма какво да се споменава.
Но пък е и ясно, чия е заслугата около основното проектиране на интериорен или екстериорен дизайн, или пък кой е бил шеф на дизайнерския екип, извършил такива проекти в големите фирми.
Особено за знакови и популярни модели, тия неща рано или късно се изясняват и получават публичност.
А какво конкретно при БМВ е разработил, интересно?
Че то за всичките им модели от Новата класа от 1961 година насам, се знае даже и кой им е правил и отделно тасовете на колелата даже, камо ли пък нещо по-съществено.
И сред многото такива инфота /па само за дизайн историята и разработките на БМВ моделите аз лично имам таман 4-5 различни книги в къщи/, не съм срещал дори полъх от никакви там чешки имена.
Разни французи, италианци, германци, евреи даже,
яко са се трудели при БМВ, и всичките с по-сериозен принос от тях са известни и на специалистите, а и на лаиците като нас.
Не че по принцип в развитието на автопроектирането не е имало скрити таланти де, които чак в последните години стават популярни и въобще им се разбират имената.
Както например, така доскоро беше отн. неизвестен за по-широката публика допреди епохата на Интернет, един италиански авточертожник в Пининфарина- Алдо Бровароне, страхотен самобитен талант.
За него чак в посл. 10-15 години се разбра, че той е действителния автор на дизайна на такава икона Студията Дино 206 ГТ, и последвалия я сериен модел, както и на други тогавашни Ферари, и съотв. и Пинифарина модели.
Та ако има нещо подобно за тоя Йежи или там какъв беше, дай линкове да видим какво пише за него.
И ако няма много такова инфо дори и само по Нета, значи че общо взето махленски и пристрастно регионално ще си говорим тук.
Така че тоя чех /като махнем всякакви уж проекти-рисунки, дето всеки авточертожник прави добре/, какво се знае че като краен продукт е направил основно той от разните гами на моделите, лансирани от италианските автофирми през 60-те години.
А погледнато встрани, популярната и достоверна информация конкретно за 850 Спидер модела е, че болшинството от екстериорния му дизайн е извършен от работилия тогава в Бертоне- Джорджето Джуджиаро, както може да се види от тоя линк, и от подлинковете към статията.
http://en.wikipedia.org/wiki/Giorgetto_Giugiaro