Силно препоръчвам да се гледа филма с глупавото у нас име- Пълно ускорение, който иначе навсякъде по света е дистрибутиран с точното си име- Форд срещу Ферари.
Като цяло има доста визуални и фактологични недостатъци и неточности, които могат по-обширно да се опишат, но е страхотно интересен, оставя те да гледаш всичките 2 часа и половина на един дъх.
Актиорската игра на Мат Деймън, който играе Карол Шелби, за мен поне тук е посредствена, дори акцента на по-големия от живота тексасец не може да го докара. Другите, дето играят Лий Якока и Х. Форд 2, също са ми посредствени тук.
Италианеца Ремо Джироне, познат ни от сериала Октопод, играе стария Енцо, но и той тук също не ме убеждава. Играе меко, все едно е някой писател или даскал по физика.
А от разни стари ТВ-интервюта на италиански с Енцо, дето доста от тях ги има и по Тубата качени, се вижда какъв решителен човек с неустрашима психика и желязно присъствие е бил Комендаторе.
Но пък играта на Крисчън Бийл, който играе пилота и изпитател Кен Майлс, е абс. достойна за Оскар, вкл. и консистентния му британски литературен правоговор.
И въпреки наличието в филма на множество реплики-рейсъри /сред които Кобрите Дайтона купе сумарно в кадрите, са повече бройки
от няколкото реално направени от Шелби Амеирикан в периода/, и други визуални несъответствия, като ниския ръст и правата коса на Мат Меймън /Шелби е бил къдрокос и доста едър Тексасец/, и прекалено стар изглеждащия за периода на средата на 60-те, Хенри Форд 2, и идиотското постепенно даване на газ на правите на Леман, филма изобилства с коректно заснети кадри от бързо каране на болиди в реална скорост на снимане и придвижване на колите, така че е истинско удоволствие за гледане.
Звуците на моторите също са добре наподобени, вкл. до звука на 4 цил. боксер в репликата 356 Спийдстър на Шелби.
Фактологичните грешки обаче според мен са много повече от визуалните, може би поне 10 груби несъответствия във фактите около участието на Форд в Леман установих при гледането, без дори да се замислям, или ровя после за допълн. инфо по Нета.
Но пък, както обича да казва да ми казва един от главните мениджъри по реквизита в НюБояна, като ми снима американките в техни филми, и аз му се оплача/скарам
защо в конкретния им филм са подбрали и влизат в кадър европейски коли, непродавани в САЩ, или пък защо има присъствие на малко или много несъответстващи на времевия период на филма американки, той винаги ми отговаря, че все пак това не е документален филм, и ако искам достоверност, да гледам Н.Джиографик и Дискавъри предавания.
Като цяло, ходете да го гледате Форд срещу Ферари, допреди да са го свалили от програмите на кината, че на голям екран си е друго.
Днеска понеже е четвъртък, го хванах филма в Арените с 50% намаление, така че водих известна група приятели и роднини, да ги просветя малко в естетиката на 60-те, и още нещо.