Производството на автобусни каросерии на базата на шаси Шкода RTO мисля че започва веднага след приватизацията на завода през 1948г.
Така го пише Румене в много сайтове,работата обаче е там ,че това не е вярно.Няма как в Ботевград да са слагали през 1948 каросерии на шаси Шкода 706 RTO при положение че това шаси тръгва в Чехия през 1958.С по новата история на завода ,след 1968г. когато тръгват Чавдар М80 и 81 съм наясно.Интересно ми е как е било преди 68,за съжаление информацията е малко и както писах по горе даже неточна.
Иначе за шаситата на оранжериите да поясня,правеха се в Румъния и идваха на самоход до Ботевград,даже съм виждал как ги карат през зимата,шофьорите облечени като космонавти.
После на някой с акъл,му е дошло на ум,че вместо да купуват части за поддръжка на тези които са в движение(много трудоемка поддръжка имаха),по евтино ще излезе да разглобят някое и друго шаси,и така шаситата без каросерии заминаха от Ботевград по автостопанствата.А пък това че някой някъде е плащал ,това е друг въпрос,тогава имаше глупави норми за ремонти и когато се надвишаха трябваше да се удържат пари,и по най леката съпротива удържаха по някой лев от шофьора.