Автор Тема: Автобуси и камиони  (Прочетена 705254 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Септември 12, 2011, 10:58:34
Отговор #90

Неактивен rsk

  • Публикации: 2445
... Икарус 180 и Икарус 280.
Снимката е от Варна- средата на 1974 и едни от първите партиди 280 внесени в България.

Малка корекция - вляво е българска каросерия на шаси Skoda.

Според Иван Колев "едва през 1958 г. Чавдар заменя своя архаичен предвоенен дизайн с една сравнително актуална "вагонна" каросерия"

Снимката е направена през 1965 г. в Русе - на вратата на автобуса пише 300 хилядник....



И малко линкове:
Много снимки на БГ
Форум на българските шофьори
История на Ikarus (на чешки...)
Руски сайт, много информативен
« Последна редакция: Септември 12, 2011, 11:04:04 от rsk »

Септември 12, 2011, 18:20:44
Отговор #91

Неактивен joro-120L

  • Публикации: 1482
  • Всяко доизкусуряване води до нови кусури
Разясни ако обичаш на руски горните абреавиатури.Аз съм го срещал този вид транспорт ,само като ПРМ(передвижная ремонтная мастерская )и вътре е оборудвано точно с това което ти описа.

Исках само да конкретизирам, че това е Войскова Авто Ремонтна Мастерская или Войскова Авто Ремонтна Р-ца.
Разговорно на този Зил му казват ВАРеМ. Като бях войник се запознах с тези работилници. Движат се последни в колоната и оказват помощ, ако някой закъса.
А иначе твоята абревиатура обхваща всички подвижни работилници, а те не са само автомобилни.
Škoda 120L '90г. 
Simson SR2E '60г. Simson KR50 '64г.


Септември 12, 2011, 22:47:59
Отговор #92

Неактивен победовод

  • Публикации: 835
А Жоро сега си изясних вече нещата.И аз с ПРМ се запознах в казармата и си му викахме така,и беше оборудван точно с това което писа ти.Иначе има и както казваш ти ВАРеМ,но не само разговорно ,а и се изписва ВАРЭМ с э оборотное и означава Войсковая автомобильная ремонтно-эксплуатационная мастерская  с номера от 1 до 4 .Тук обаче оборудването е жестоко,нямали са струг но са били оборудвани с всичко което има в един авто сервиз-компресор,вулканизаторна плоча,зарядно за акумулатори,ацетиленов апарат,апаратура за диагностика,за ремонт на радиатори и какво ли още не.
«Волга» — единственный автомобиль, способный передвигаться, будучи неисправным чуть менее, чем полностью.

Септември 13, 2011, 07:22:20
Отговор #93

Неактивен rumen_spasov

  • Публикации: 1034
Да авторемонтната работилница има много сериозно оборудване.Моята имаше подвижен стенд за геометрията на предния мост,ацетиленов генератор под високо налягане с 10кг калциев карбид в стоманен бидон запечатен херметически,стационарна бормашина,автотенекеджииски комплект хидравличен крик с различните му приспособления за разпьване и контри за изчукване.Вьтре има 2големи тезгяха отдолу пьлни с чекмеджета с инструмент какьвто ти доиде на акьла,пьлен набор от плашки и метчици,стетоскоп за преслушване на двигатели,голям бензинов  двуцилиндров трифазен генератор които може да подава и монофазен ток.Естествено  нафтова печка за отопление на фургона,палатка покриваща камиона  и осигуряваща 30кв метра сянка за работа около 40бр скоби разни глезотии като ,херметик латун за подлагане, припои тенол ,стендове за динама и стартери, уред за самообезвьздушаване на спирачките на камионите ,уред за засичане на рентгеново изльчване и още какво ли не няма да ми стигне листа.А може ли да попитам някои знае ли какво е било оборудването по време на воината на немските подвижни работилници Опел Блиц.

Септември 13, 2011, 14:53:24
Отговор #94

Неактивен krankenstein

  • Публикации: 7093
Приморско
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не знаеш защо.

Септември 13, 2011, 17:35:41
Отговор #95

Неактивен skodko

  • Публикации: 1010
Приморско

Ооо, че туй си го има действащо в Чирпан, както е една Татра.

Септември 13, 2011, 17:55:44
Отговор #96

Неактивен победовод

  • Публикации: 835
ЗиЛ 130 и 131 гасят пожари все още из цяла България.Почти във всяка пожарна имат поне  по един два.
Айде от мен нещо малко по старо ,65 или 66 г. ,също все още гаси пожари.




«Волга» — единственный автомобиль, способный передвигаться, будучи неисправным чуть менее, чем полностью.

Септември 13, 2011, 20:39:01
Отговор #97

Неактивен rumen_spasov

  • Публикации: 1034
Ето това е работилницата ЗиЛ 157 на която ясно се вижда в горния десен ъгъл на фургона нафтовата печка.


Тук предлагам изглед от фургона на авто-работилницата. На преден план се вижда ацетиленовият агрегат.


Това е радио-релейката,дано се виждат стъклата на наклонената плоскост.


Септември 13, 2011, 21:54:29
Отговор #98

Неактивен joro-120L

  • Публикации: 1482
  • Всяко доизкусуряване води до нови кусури
Ето това е работилницата ЗиЛ 157 на която ясно се вижда в горния десен ъгъл на фургона нафтовата печка.
Да, различни видове са. Има и с горни джамове, има и без. Има руски, има и български фургони и оборудване. Същия фургон съм го виждал на Зил 131. Затова не съм допускал, че го монтират и на 157. Твоят, не беше ли с българско оборудване?
Škoda 120L '90г. 
Simson SR2E '60г. Simson KR50 '64г.


Септември 13, 2011, 22:11:22
Отговор #99

Неактивен победовод

  • Публикации: 835
Нямам идея докога са вкарвани ЗИЛ 157 в нашата армия,но за сведение ще спомена ,че ЗИЛ 157 е произвеждан серийно до 1992г. и даже епизодично  в отделни серии до 1994г.Така, че не е учудващо ако са вкарвани у нас и след 1980 примерно.
«Волга» — единственный автомобиль, способный передвигаться, будучи неисправным чуть менее, чем полностью.