През 1964г. на състезанието "24 часа на СПА", Белгия, е записана още една славна страница на името на VW и по специално на VW Typ 3 1500S.
За състезанието са подготвени и стартират 4 екипажа с 4ри машини VW Typ 3 1500S от отбора на генералния вносител на VW за Белгия, d’Ieteren. Същият d’Ieteren, който успява да произведе малка серия спортни Кефери под името Mach 1, преди да му издърпат ушите
от централата на VW в Германия.
Състезанието е повече от успешно за екипа на VW, а конкуренцията е повече от жестока - на старта са марки, като BMC, Alfa-Romeo, Ford, Glas (германски производител, който по-късно е закупен от BMW), Mercedes, Lancia, Citroën, Volvo, Alpine, Opel, NSU, Peugeot, DKW и т.н. От 55 машини на старта половината не завършват. Що се касае до VWтата, завършват и 4терите стартирали VW Typ 3 1500S и само малшансът не позволява на екипа на VW да спечели купата на краля за отборен победител. Буквално секунди не достигат на 2 от VWтата и те не са класирани, а другите 2 завършват на 17 и 18 място.
Интересното е, че доработките по тези 4 машини са включвали основно минимално олекотяване и увеличаване на стоковата мощност на боксерите от 54 к.с. на около 75к.с. , при което за 24часа тези Typ 3ки са изминали около 3200 км със средна скорост от 133км./ч.
Това, че стоковата мощност е увеличена с близо 50% и се запазва надеждността на боксерите и на VW Typ 3ките като цяло само показва за нереализирания потенциал на стоковите Кефери и VW Typ 3. Е затова сега по цял свят ги тунинговат
. Две от машините - на снимката по-долу.
Интересно е да се отбележи, че вторият VW Typ 3 1500S с номер 315 е управляван от Бен Пон младши, бащата на когото се счита за "баща" на Транспортера на VW.