Автор Тема: Леонид Брежнев слага край на българските коли - в. "168 часа"-разследване  (Прочетена 19030 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Януари 06, 2012, 17:21:23
Прочетена 19030 пъти

Неактивен dido1903

  • Глобален модератор
  • Публикации: 3084
"Леонид Брежнев слага край на производството на български коли."
Разследване на в. "168 часа" - 04 януари 2012 г.
 :)

« Последна редакция: Януари 06, 2012, 17:31:42 от dido1903 »

Януари 06, 2012, 18:05:49
Отговор #1

Неактивен fulcrum

  • Публикации: 3858
  • Уреда показва , пробната лампа доказва.
    • РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
Руснаци!!! :( :)) :))
,,Великата държава'' с отвратителна ситема за управление.
РЕТРО КЛУБ СМОЛЯН
www.facebook.com/retrosmolyan
VW Golf 2 GT 1990
Skoda S 130 GL/A  1987

Януари 06, 2012, 20:48:21
Отговор #2

Неактивен Москвич 408

  • Публикации: 68
  • Москвич 408
Аз нещо немога да го отворя ...
С каква програма се отваря ?
Москвич 408 , оня бежовия с двата фара !

Януари 06, 2012, 23:30:43
Отговор #3

Неактивен Котков

  • Публикации: 682
Adobe Reader.
They call me Polski Fiat 125p 1975r

Януари 11, 2012, 07:24:02
Отговор #4

Неактивен победовод

  • Публикации: 871
Леле мале ,Льони Брежнев лека му пръст сложил край на българските коли.Ами защо не сложи край на Рената в Румъния,още си ги правят.Или пък точно по това време поляците правеха успоредно Варшавата и Полския Фиат.Защо не нареди на поляците да не спират производството на Варшавата ,а да спрат производството на Полски Фиат.Ще кажете поляците имали собствено мнение и се опъвали,румънците обаче бяха не по малко верен съюзник на Съветския съюз от нас.
Поредната писаница в някой вестник ,преписана и украсена в други.
«Волга» — единственный автомобиль, способный передвигаться, будучи неисправным чуть менее, чем полностью.

Януари 11, 2012, 09:20:51
Отговор #5

Неактивен rsk

  • Публикации: 2427
... Поредната писаница в някой вестник ,преписана и украсена в други.

И според мен статията е тип "ала - бала", дълбоко се съмнявам, че е плод на усърдно журналистическо проучване.
Склонен съм обаче да си мисля, че имало "братска подкрепа" при затриването на Pirin FIAT и Bulgarrenault.
Относно Полша, Румъния, Югославия - това са големи страни и винаги са имали значително по - голям потенциал от малка България и предполагам не е било толкова лесно (или по - скоро разумно) да им се пречи малко или много. Докато ние сме си овце - каквото ни наредят, това правим.

Януари 11, 2012, 09:55:15
Отговор #6

Неактивен Teodor

  • Публикации: 1027
Може и така да е. Недоволен поглед от съветски другар винаги е бил повод за паника в нашите местни партийни подлоги, хеле пък от точно този Другар! Системата на лошия поглед действа, доказано. В началото на 80-те години съветски отговорен другар-генерал разглежда Военноморския музей във Варна и като минава покрай съхранения хидроплан Арадо-196, поглежда го криво и изказва възмущение: "Какво прави тук този фашистки самолет, гонил съветски подводници!". Следва заповед от началника на музея за моменталното му премахване! Унищожаване на музеен експонат! И то не случаен, ами единственият такъв в Европа! От цял свят, само в САЩ има още 2 такива, при това с лека разлика в модификацията. Както и да е, самолетът е грубо разглобен на няколко части и изхвърлен на някакъв полигон край Варна, да чака извозване за скрап. За щастие това се забавя и след няколко години /в които претърпява допълнителни сериозни щети/ е спасен от екипа на новосъздадения тогава Авиомузей край Пловдив.
     Та така, просто един пример. Дори и да не е Брежнев, да не са веждите по време на изложение,  решението пак е чисто партийно. Дали от Съюза са спуснали директива, дали местните слагачи са решили, че е недопустимо да работим с капиталистите, но фактът си е факт, край на предприятието. Имаше една широко популярна история, че сме били започнали нелегален износ на рена за 3-ти страни и заради това французите прекратили сътрудничеството. Това пък абсолютно не е вярно, ето например какво казва един човек, пряк участник:
   http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=44767.0
   
   Колкото до северната ни съседка, там нещата опират до вироглавството на Румъния. Колкото и да беше праволинеен комунист, Чаушеску все пак съвсем против волята на СССР поддържаше доста интересни връзки със Запада. Абсолютно немислими за нас. Е, не може да се сравнява с Югославия, която си държеше съвсем свой си курс, но не може и да се сравнява с България /в обратен смисъл/, която беше на директно командване от Москва. Чаушеску беше заразен от стария румънски национализъм и мамалигомегаломания, което впрочем се отрази по-скоро добре на страната му.

Януари 11, 2012, 19:25:24
Отговор #7

Неактивен победовод

  • Публикации: 871
Е решението във всички случаи е било партийно.И предполагам ,че не е било заради това ,че Льони Брежнев се е намръщил,нито пък ,че французите са развалили договора.По скоро някой отговорен другар е решил ,че келепира да се сглобяват коли е малък,пък да се дават много пари за усвояване на собствено производство на двигатели, купета, мостове и т.н. е начинание с неясен изход.И готово,решението е взето,завода в Пловдив няма да прави коли а ще прави части за мотокари.
Иначе нашия тарикат в онези години беше доста по напред в материала от Чаушеску,въртеше си игрите и на изток и на запад.Освен с Льони Брежнев,  прегръщаше се  с кеф и с шаха Пахлави и с Франц Йозеф Щраус.
« Последна редакция: Януари 11, 2012, 19:27:18 от победовод »
«Волга» — единственный автомобиль, способный передвигаться, будучи неисправным чуть менее, чем полностью.

Януари 11, 2012, 21:02:46
Отговор #8

Неактивен Frysco

  • Публикации: 395
Те пък румънците като взеха да ги произвеждат тея рена, що налитаха и те на ладите тогава?

Януари 11, 2012, 21:15:04
Отговор #9

Неактивен Teodor

  • Публикации: 1027
Нищо, дори и некачествени да са били. То важното е производство да има. Съхраниха си го, не спряха, ето че сега и ние им ги купуваме. А сигурно и за други държави изнасят. Жалко е, че у нас всичко спря! И не само това производство, но и всички други. Наред с наистина губещите предприятия, заминаха и много, които не трябваше. Имахме заводи, които с кадърно управление и правилен асортимент можеха дапроизвеждат на пълна пара и да дават много работни места. Но всичко замина! А докато не започне да се произвежда в тази държава, нищо няма да се оправи. И въобще не е истина, че покрай евтин Китай нищо не ерентабилно да се произвежда тук. Ами! Например цяла Италия е осеяна във фабрики и заводи. Правят всичко! А хе муж са с по-висок жизнен стандарт от нас, там трябва да е още по-трудно... ама не е, произвежда се и още как! Извинявам се за отклонението, но дано поне в Ловеч нещата да потръгнат. Какво като са китайски, какво като са такива или онакива - важното е, че се правят коли, произвежда се нещо, ангажирани са работници, дано да имат успех!  :)