Самоделките бяха много популярни през 90-те. Тогава още нямаше лекотоварни автомобили на достъпна цена и това даваше поле за изява на разни "майстори". В резултат много ретро автомобили завършиха дните си като "камиончета". Освен това странните "самоходки" се караха без регистрация, застраховки, данъци и прочее зловредни подробности.
Яд ме е, че преди 15 години не съм имал с какво да снимам.
Е, при една от разходките с колегата Драго в района на Бяла Слатина успях да снимам няколко странни возила.
Първото беше върнато на пункт за вторични и представлява самоходен циркулярен трион. Демек, идва нещото и ти нарязва дървата за огрев. Базата е Жук, двигателят - дизелов... Система - хризантема.
Това следващото пак е произлязло от Жук. Идеята е ясна - да се води самоходна машина, а не автомобил.
А това вече е нещо като нищо друго на света. Изначално имало някакъв изгнил и разкапан Опел Рекорд П1. После Опелът се е трансформирал в камионче. Още по-после камиончето е деградирало до каруца. Да, сега цялото съоръжение го тегли кон. Капакът служи да предпазва водача от дъжд и слънце. Това ми е един от фаворитите за най-по-титанична конструкция. Преценете сами:
Това последното и то е сложна конструкция. Било е Пакард, после е претърпял развитие. Не си спомням какво точно каза собственика, но май е купил Пакарда от вторични без двигател още по времето на соца и си го е направил да му служи. На практика и то е самоделка с каросерия от Пакард. Дизел, заден мост от нещо, скорости от друго, преден мост - от трето.
А това е било ЗиС 110. Ръчноизработена лимузина от най-висок клас. Всички го знаете. Рама с мостове ГАЗ 51, двигател Перкинс.
Толкова за сега, дано тия самоделки са ви интересни. Ще потърся още някоя да ви покажа.