Автор Тема: Новият живот на едно Peugeot 405 Mi16x4  (Прочетена 18372 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Март 23, 2017, 23:46:57
Отговор #10

Неактивен M.Gruev

  • Публикации: 93
Има комбита 4х4, но не и Mi16.
Citroen XM 3.0i V6 24V Exclusive
Citroen CX 2.5 GTI TURBO II
Peugeot 405 Mi16 4x4
Alfa Romeo Alfetta GT 1800
Alfa Romeo 164 3.0i V6
Panhard PL17

Март 24, 2017, 12:30:46
Отговор #11

Неактивен M.Gruev

  • Публикации: 93
Време е да се обърне внимание и на спирачките. Тук проблем определено има, колата спира като товарен влак. След кратък оглед причината е повече от очевидна. Дисковете са много неравномерно износени, като накладките реално "търкат" не повече от 40% от повърхността  на диска. Отделно самите накладки бяха толкова изпечени, че след като ги свалих буквално започнаха да се разпадат в ръцете ми.



405-цата вече е с нови дискове и накладки на Ferodo, а всички спирачни апарати са раздвижени и профилактирани, за да няма неприятни изненади от този сорт в бъдеще.





Следващата стъпка е основен преглед на хидравликата на задния мост. От време на време Пежото не иска да си саморегулира просвета автоматично. След голямо търсене проблема беше открит и решен, прекъснат кабел преди една от буксите.



Всички стари релета също са сменени за всеки случай, защото не ми вдъхваха голямо доверие

Citroen XM 3.0i V6 24V Exclusive
Citroen CX 2.5 GTI TURBO II
Peugeot 405 Mi16 4x4
Alfa Romeo Alfetta GT 1800
Alfa Romeo 164 3.0i V6
Panhard PL17

Март 24, 2017, 20:57:14
Отговор #12

Неактивен hydrometalique

  • Публикации: 1919
Чуден екземпляр !
Мирославе, в неделя с нея ли ще идваш на Калояново ?

Март 25, 2017, 00:59:09
Отговор #13

Неактивен qko_mlqko

  • Публикации: 48
  • Citroen BX 4WD 1.9D ; Citroen Xantia 1.9TD XA2
Привет колега!

Първо честито за страхотната придобивка! Да те слуша много километри :)

Аз също съм собственик на такъв сериозен автомобил, само че 'братовчедът' на 405, а именно - Ситроен ВХ.

Има някои неща за тази модификация, които научих през годините от тук-там :) Например маслото на разпределителната кутия (раздатката) - то е отделно от това на скоростите и е различно като тип. Често собствениците на такива коли са пропускали тази подробност и...

Друго за което се сещам са каретата на кардана. В Ситроен/Пежо ги няма по отделно, продават се с целия вал. Но пък за сметка на това стават от Лада :)

Твоята има ли блокаж на междуосовия диференциал? Съответно имаш ли сензор на жилото на километража за изключване на блокажа? С какъв диференциал си отзад? Бях чел, че е различен при модификациите с и без ABS (аз нямам... ) . Питам от чисто любопитство :)



Март 25, 2017, 08:00:50
Отговор #14

Неактивен DMC

  • Публикации: 1408
  • Георги Димитров
Ми16х4 нямат механичен блокаж на междуосевия диференциал. Самият междуосев диф е LSD на принципа на шпера (виско-куплиране).И съответно не можеш да изключиш 4х4-то, фул-тайм е.
При обикновените 4х4 (SRIx4, GRIx4) междуосевият диф е отворен и има копче за механичен блокаж. Там при тях мисля, че има варианти с и без АБС, като тези, които има АБС разполагат със система, която автоматично ти изключва блокажа при скорости над 40км/ч (ако си го забравил включен).
При BX не съм се зачитал как са точно нещата, там е още по-голяма рядкост да намериш 4х4. Веднъж в София видях един червен BX 4х4 и май това е единствената такава кола, която съм виждал.
Колега qko_mlqko, колата ти заслужава тема, защо не ни я представиш :)
Peugeot 205 1.6 GTI '84
Peugeot 205 1.4 Roland Garros '90
BMW E12 528 '78
Opel Rekord C 1.9 Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83
VW T3 Caravelle 1.9

Март 25, 2017, 09:14:57
Отговор #15

Неактивен M.Gruev

  • Публикации: 93
Както е казал колегата ДМС, Ми16х4 няма механични блокажи (с бутон), а средния (LSD) и задния (Торсен) диф се самоблокират сами при нужда.

п.с. Май няма да успея за Неделя да дойда. :(
Citroen XM 3.0i V6 24V Exclusive
Citroen CX 2.5 GTI TURBO II
Peugeot 405 Mi16 4x4
Alfa Romeo Alfetta GT 1800
Alfa Romeo 164 3.0i V6
Panhard PL17

Март 25, 2017, 20:30:16
Отговор #16

Неактивен M.Gruev

  • Публикации: 93
Акумулатора не зарежда както трябва - причината е в шайбата на динамото. Върти се само металната част и приплъзва в гумената. Ремъка също се сменя.



Масово маркучите за бензина са напукани:



Което налага тяхната замяна, а за да няма изненади се сменят всички маркучи включително и тези от резервоара до мотора.






Трябва да захраним и JBL-лите все пак. Старо, но качествено:



Citroen XM 3.0i V6 24V Exclusive
Citroen CX 2.5 GTI TURBO II
Peugeot 405 Mi16 4x4
Alfa Romeo Alfetta GT 1800
Alfa Romeo 164 3.0i V6
Panhard PL17

Март 25, 2017, 23:45:02
Отговор #17

Неактивен qko_mlqko

  • Публикации: 48
  • Citroen BX 4WD 1.9D ; Citroen Xantia 1.9TD XA2
Колега qko_mlqko, колата ти заслужава тема, защо не ни я представиш :)
При мен историята е друга :) С бащата присадихме мостове, скорости, резервоар и т.н. от бензинов мотор на екземпляр с дизелов, който си беше с предно предаване. Трябва да изнамеря снимките и ще пусна тема, да не спамя тази на колегата :)

Иначе БеКс-ът също е постоянно 4х4, без опция за изключване на мост. Моментът се разпределя 53% към преден мост и 47% към заден. При блокаж (механичен, с копче) моментът се разпределя 50/50. Задният диференциал е LSD.

Най-странното е, че при мен нямаше система за автоматично изключване на блокажа на междуосовия диференциал (затова питах по-горе... ) . Има нещо като стъпково моторче с две положения и жило, което отива към разпределителната кутия. В зависимост от положението - блокажът е включен или изключен. Но то се управлява изяло ръчно...

Ето го в полеви условия :) Тук блокажът не е включен.

Март 27, 2017, 09:42:52
Отговор #18

Неактивен M.Gruev

  • Публикации: 93
Генерацията беше в меко казано трагично състояние. Диша от поне 5 места, поизгнила е, не следва извивките на купето както би трябвало и виси доста повече от необходимото. Напълно необясним също е факта, че преди и след първото гърне диаметъра на тръбата е чувствително по-малък?!? А това как спъва колата направо не е истина. Затова поръчах да ми изработят копие на оригиналната  като извивки за да легне както трябва с 2 резонаторни гърнета и 1 крайно. Ето го и резултата:



Citroen XM 3.0i V6 24V Exclusive
Citroen CX 2.5 GTI TURBO II
Peugeot 405 Mi16 4x4
Alfa Romeo Alfetta GT 1800
Alfa Romeo 164 3.0i V6
Panhard PL17

Март 27, 2017, 11:29:15
Отговор #19

Неактивен DMC

  • Публикации: 1408
  • Георги Димитров
Много добре изглежда генерацията. Предполагам е тихичка също.
Peugeot 205 1.6 GTI '84
Peugeot 205 1.4 Roland Garros '90
BMW E12 528 '78
Opel Rekord C 1.9 Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83
VW T3 Caravelle 1.9