Автор Тема: Opel Rekord C Sprint Coupe - находката!  (Прочетена 40770 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Май 22, 2020, 14:05:15
Отговор #160

Неактивен DMC

  • Публикации: 1387
  • Георги Димитров
След неколкократни разговори с Nik1600GT на тема карбуратори, аванси, запалвания и т.н. имам успех.
Играх си да настроя запалването на статичен аванс 4 градуса както го дават по книга. Измерих максималния аванс и какво да видя-вместо аванс - закъснение.
Рових, гледах какво може да съм объркал и накрая разбрах, че съм объркал преди време като съм присадил грешен дистрибутор :)
Имало някакви CIH мотори инжекционови, които вакуумът им бил закъснение, а не предварение. И аз съм попаднал точно на такъв.
Намерих правилния дистрибутор и настроих колата както пишеше по книга - 4-5 градуса статичен аванс и около 34-5 градуса максимален аванс при 3500 оборота.
На снимките се виждат и номерата на Bosch - 2та дистрибутора са последователни номера.



Двигателят заработи добре, има тяга, но и детонира през карбураторите от време на време.
Чудих се да не би да дърпа въздух отнякъде ида беднее сместа, търсих нехерметичност - нищо.
Карбураторите, които сложих са Dellorto DHLA от Алфа Ромео 75 1.8
Моят Рекорд е 1.9, но с ремонтни бутала и е някъде около 1940 куб. см.
Реших, че може би жигльорите не са ми подходящи. Разглобих един карбуратор от Алфата ми (Там са от двулитрова кола 100%) за да сравня как са там жигльорите. Ето сравнението в табличка:



Единствената разлика е Idle Jet-а, който би трябвало да работи до към 2000об/мин, а именно там имам аз детонации, нагоре вече е окей.
Успях да си намеря Idle jet 57 и ги замених. И колата спря да детонира! Успех най-накрая, след няколко дневни експерименти, сваляния, качвания на карбуратори и т.н.
Смених маслото и по препоръка на Ники сипах Shell Rimula R4X.
В момента колата е с разглобен интериор и не съм я карал в скоро време. Свалях шаблони за мокети използвайки Дидовото Know-how и в момента чакам да ми ги разкроят и обточат.
Надявам се идната седмица да съм със сглобен интериор.
Освен всичко смених и единия преден долен носач, защото се оказа, че именно заради него имам проблем със страничния наклон на това колело. Преди време някой е сменял шарнир, но е сложил неоригинален, който е ексцентрично сложен спрямо оригиналния. Смених носача, сложих оригинална втулка и шарнир и камбърът си дойде както трябва. Следва да отида на реглаж.



Peugeot 205 1.6 GTI '84
BMW E12 520 '78
Opel Rekord C Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83

Ноември 05, 2020, 21:19:28
Отговор #161

Неактивен DMC

  • Публикации: 1387
  • Георги Димитров
След известна борба с дистрибутори, карбуратори и т.н. нещата горе долу си дойдоха на мястото.
Колата върви добре, липсва мощност над 120км/ч, но до там е сравнително пъргава, не е шумна и след смяна на едини крив носач стойката застана перфектно. Купето стъпва много уверено на пътя и като поведение и спиране бих я сравнил с БМВ-то ми. Разлика обаче има при БМВ ако става дума за комфорт на пътя.

Цветът на свещите е добър:



Жигльорите са проверени от няколко места и стойностите им са правилно подбрани за тая кубатура:






Компресията беше проверена още веднъж на студен двигател и всичко е отлично:



И въпреки всичко не намерих нищо нередно.
Междувременно Опелът взе участие за първи път в ретро мероприятие - Vintage Vehicles Vidin 2020. Изкарахме си много добре, публиката хареса колата, организацията беше супер, запознах се с нови хора изобщо беше прекрасно.





Обаче това, че не върви както на мен ми се искаше не ми даваше мира и затова стигнах до:



За резултатите малко по-късно :)
Peugeot 205 1.6 GTI '84
BMW E12 520 '78
Opel Rekord C Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83

Ноември 06, 2020, 08:13:49
Отговор #162

Неактивен Nik1600GT

  • Публикации: 1004
Чакаме резултатите от диното, Жоро  :). Мисля, че не си ги давал заводските данни на мотора, та този 1.9 мотор е 106 кончета (PS по DIN) при 5600 оборота и има доста приличен въртящ момент от 174 нютон метра при 3200 оборота (дават и още една цифра - 157 нютон метра нетно при 3650 оборота). Драг коефициента на Спринта също е сравнително приличен - 0.42. Третата и четвъртата предваки не са къси - с двата карба, оригиналната кутия и на оригинален размер гуми на трета предавка би трябвало без проблем да развърташ (поне) докъм 5700-5800 и при тези обороти си на реални около 135  км/ч. А мах (реална) скорост по заводски данни е 173 км/ч.
Аз не виждам причина да се "спъва" след 120, но ти ще кажаш какво даде диното и дали в крайна сметка те насочи къде е проблема. За мен все още има нещо за изчистване по делкото (характеристиката на аванса) и карбовете.
Ps. След малка ревизия на моето боксерче (основно сменени клапани, пружини и направени като хората легла на клапаните) вчера навъртях към 200 км извън града. На дино/в сервиза/гаража не съм и помислял да донастройвам карбовете и аванса. За мен трябва да се покара и както казват западняците нещата да се донастроят on the rolling road. Та покарах докато боксерчето си влезе в температурен режем (с уреди за настройка/синхронизция на карбовете в колата) и в рамките на 2 опита/итерации за 10-15 минути нещата се получиха на мах. При първоначалното палане на мотора въпреки, че центровката беше ОК и всичко по карбовете беше предварително настроено (доколкото изобщо е възможно), се наложи леко да отворя дроселите, да донастроя смесите и центровката. При мен само четвърт оборот разлика в положението на винтовете за смесите, тези за установяване на началното положение на дроселните клапи (при синхронизирани карбове) и 2-3 градуса "добавка" към началния аванса направиха огромна разлика ... все едно караш съвсем друга кола.     
« Последна редакция: Ноември 06, 2020, 09:14:03 от Nik1600GT »

Ноември 06, 2020, 11:00:34
Отговор #163

Неактивен Yuri

  • Публикации: 360
Много ми харесва цветът на Опела, някакси доста модерно блести. За съжаление, сме се разминали досега в ретро събитията тази година и не съм имал възможността да го видя на живо. Качествени ли са тези италиански ремонтни комплекти за карбуратори? Аз също си купих такъв за Солекса, но не съм го използвал, оглеждам се , без успех засега , за оригинален. Интересно ми е къде си направи Дино теста, защото и аз имам известни подозрения относно вървежа на моя Форд и ми се иска да изчистя въпроса.

Ноември 10, 2020, 16:33:46
Отговор #164

Неактивен DMC

  • Публикации: 1387
  • Георги Димитров
Юри, ремонтните комплект са качествени. Аз тия последните ги бях взел от Златен Меркурий, но може би ги има и другаде. Към 90лв беше ремонтния комплект за 2-та карбуратора. Вътре има всичко - платна за ускорителните помпи, всички гарнитурки, о-пръстени, иглите за поплавъковите камери и т.н.
Диното го правих в един сервиз в Лозен. Ако искаш драсни ми на ЛС или в месинджър и ще те свържа с хората.
Peugeot 205 1.6 GTI '84
BMW E12 520 '78
Opel Rekord C Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83

Ноември 10, 2020, 19:55:50
Отговор #165

Неактивен to6ko_opc

  • Публикации: 173
Жорка,не бях влизал отдавна във форума и днес като видях,че Опела минал дино и ме загриза любопитсвото ,така че не ни дръж в нарежение,а разказвай какво стана,а пък тази  събота и аз ще разказвам за Шкодата какво ще покаже.  :)

Февруари 24, 2021, 00:34:08
Отговор #166

Неактивен Navigator12

  • Публикации: 30
Здравей Георги, Иво съм от ул.Едисон в Гео Милев. Попаднах на Вартбург от 65г. и ще ми трябва твоята логистична /и физическа/ подкрепа. Имам тема тук за машината в На изток от желязната завеса. Пиши на лична ако проявиш интерес.
Wartburg 1000 Limousine
Toyota SUPRA 3,0i turbo

Юни 03, 2021, 23:41:51
Отговор #167

Неактивен DMC

  • Публикации: 1387
  • Георги Димитров
Здравейте,
мина време откакто писах последно, но това не значи, че няма развитие по Опела. На диното където ходих колата извади крайно незадоволителните 75 коня на колелата. Всичко това след доста консултации с Nik1600GT покрай карбураторите и запалването. Рових доста  и се оказа, че изпускателната система, която поръчах от Германия и я даваха за 1.7 и 1.9 е неподходяща за Спринт и е 40мм. Спринтовата генерация е същата като на Комодорите и е 50мм, което давало около 5-6 коня според данните, които намерих. До тук добре, едни 5-6 коня ги намерихме. А другите? Набедих разпределителния вал. Като го слагах хич не го проверих какъв е, просто го сложих. Валовете на тия мотори се идентифицират по едни букви щамповани на челото на вала (челото откъм задната част на мотора).
Маркировката изглежда така:





А моят изглежда така и нищо не разбрах за него:




Ето и малко инфо около валовете:

K is 20S

A is 19N / S

D is 19SH 97Ps

U is 2.4e Ident with R 20E

M is 2.2E that is the one with an opening length of 280 degrees (do not confuse the opening lengths with motorsport, they are measured differently)

H is 19E 20EH 1000 series





Успях да намеря един спортен вал на Mantzel за CIH мотори, който беше в доста добро състояние и на приемлива цена. 312 градусов с около 12мм лифт (старият беше с 10.5мм).
Владо Мантата (повечето опелджии в БГ рано или късно стигат до него :) ) свали главата и даде диагноза - потънали клапани и необходимост от смяна на легла. Главата така или иначе имаше малка пукнатина, за която знаех още преди 3г, та реших, че по-добре направо да я сменя.

Ето оригиналната глава:






Тук Милен (bomber) спаси положението с една стара 1.9кова глава. Тя също беше с потънали легла и решихме вместо да ги ремонтираме директно да ги разстържем на по-голям диаметър. Та от 35/38мм минахме на 40/42мм. Също така челосахме и повдигачите, които се оказаха износени и придобили вдлъбната форма като чиния.

А ето "новата" от 1.9S мотор:





Ето и с новите клапани:




За съжаление не се сетих да снимам вала преди да го кача.

Доста рових за информация покрай тия мои неволи и накратко мога да обобщя:
 - главите за бензиновите CIH мотори са 2 вида спрямо годината на производство и броя лагери на разпр. вал. Ранните са с триопорни валове и твърди повдигачи. Мисля, че са някъде до началото на 70те. След това минават на 4 опорни валове и хидравлични повдигачи.
 - при валовете освен в броя лагери има и разлика и в първия лагер. Там при хидравличните валове има един канал, който отвежда маслото до съотвените магистралки
 - на стара триопорна глава може да се сложи по-нов четириопорен вал без проблеми.
 - на нова четириопорна глава не може да се сложи триопорен вал
 - Главите са различни размери на горивните камери , качил съм таблица с информация за това в раздела за техническата литература.


И така сглобихме всичко, стрелнахме запалването на 8 градуса статичен аванс и закарахме колата при майстора на изпускателните системи. Там след двуцевката беше преработено всичко назад на 50мм, средното гърне сложихме от Манта/Аскона оригинално, а крайното е някакво обикновено резонаторно.
И резултатът е на лице. Колата Върви осезаемо по-добре, има добра тяга, няма детонации, развърта си се добре до около 5500-6000 оборота. В скоро време ще ида да я измеря отново на диното за да видим обективно какъв е числения резултат от усилията. Иначе числено в левове го знам колко е :)

Междувременно успях да оправя и някои други досадни дреболии - светлините за заден ход, клаксона... Развързах и халогените от дългите светлини. Исках да мога да си ги превключвам отделно, така че ги сложих на фабричния ключ за фарове за мъгла. А фаровете за мъгла при мен липсват (те са под бронята).
Peugeot 205 1.6 GTI '84
BMW E12 520 '78
Opel Rekord C Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83

Юни 04, 2021, 08:02:39
Отговор #168

Неактивен Nik1600GT

  • Публикации: 1004
Жоро, не беше писал доста време! Радвам се, че има сериозен напредък.
Относно измерената мощност на диното от 75 кончета. Доколкото разбрах е на колелата. Ами 18-20% загуби за кола на задно си е нормално. От завода е 105-106 кончета мотора ... след 50 години ако са останали 100на е доста добре. 20% от 100 кончета са си 20 кончета и ето, че и при доста читав мотор сваляме около 80 кончета на колелета. Освен това ако отидеш на 3 различни динота ще ти измерят три различни мощности  ;D. По важно е как я усещаш на пътя колата.
За разпр. валове. Там внимавай доста. Явно "скачаш" от 302 градусов вал с 10.5мм лифт на 312градусов  с 12мм лифт. Тези десетина градуса отгоре и +1.5мм лифт не са никак, ама никак малко и ... да не се окажат 50 годишните пружини на клапаните слаби! Повече от възможно е. Аз също съм със спортен вал 276 градуса (на практика се равнява на 306-308 градуса вал по начина, който мерят немците, но за това малко по-късно) със 10.7мм лифт и стоковите пружини са по-скоро ОК, но и малко на кантар. Купих лазарен тохометър/оборомер дето мери обороти на нещо въртящо се. Лепнах една лепенка на шайбата на коляновия вал и ... за моя радост оборотомера на таблото ми във високите (над 5000 оборота) показва между 300 и 350 оборота по-малко. Което го очаквах и усещах де, но не го бях измерил, и за мен е радостно де, защото със спортното валче стоковите пружини при реални 5600 оборота приключват! Но аз не търся нищо над 5500 оборота - просто няма смисъл ... мах ми мощност е при около 5200 ... 5300 оборота .. .и дали ще я напъвам да развъртам (най-вече на 2ра и 3та) на 5500 или 6000 оборота (с твърди пружини всъщност правя мах 6200) е все тая. Ако превключвам при здраво ускорение на 5300 оборота примерно вместо на 5800 да речем, разликата от 0 до 100км/ч е мах 2-3 десети от секундата и всъщност времето за укорение до 100 зависи много повече от това как ще успееш да потеглиш.
Но недозатвярянето на клапаните при слаби пружини не е ОК, а прекалено твърдите пък водят до куп други проблеми - скоропостижно износени гърбици на разпр. валове и повдигачи, разбити легла на клапани и т.н.
Силата на пружините се мери много лесно! Можеш да пробваш. Гледам, че в едната таблица са дали инсталационна височина на пружините около 40мм! Там са дали и едни 120kp, дефакто това са килограми, но при свита здраво пружина на 1мм от максималното и свиване! Тава е коментирано във Опелски форум и човека директно е питал във фирмата какво са тези 120kp  ;D ;D ;D.  А точно около 40мм е инсталираната височина на пружините и на Костенурките! И при такава инсталирана височина, нормалните пружини на Костенурките ги дават около 28-30кг, а спортните 45-50кг. Височината на стоковите при мен е около 52мм в свободно положение (неинсталирани), а на спортните е около 56-57мм и то основно от по-голямата височина в свободно положение идва по-голямата сила на инсталираната "спортна" пружина! Има вариант да подложиш евентуално 1.5 ... 2мм шайби под пружините. Ще ги позасилиш малко. Продават такива фабрични за Костенурки в Германия и интересното е, че червенеят. Явно са от мед и закалени! Стругар може без проблем да ги направи и да се закалят. А са медни защото все пак се търси и неква минимална пластичност явно.
Ето ги инсталирани тези червенеещи шайби на главата на Костенурка.

За тези градуси дето ги цитираш 312 на разпр. вал ... изглеждат космически за всеки, което не чете само немски книги, ръководства и сайтове.
Германците по принцип са консеративни, но с разпределителните валове малко са се престарали.
Тези 312 градуса са на практика мах теоретично време на отваряне на клапаните (измерено по отношение на ротацията на коляновия вал) и се получават такива фантастични градуси при немците щото използват нулевия начален момент на издигане на повдигача, т.е. мерят при нулев лифт на повдигачитите и клапаните. Същият 312 градусав вал измерен при стандартна стойност от 0.5мм лифт на повдигачите вече ще е около 280 градуса, а при другата стандартна стойност от 1.27мм вероятно под 240 градуса.
Само, че мах теоретично време хем се определя по-трудно коректно, хем не е толкова важно, доколкото по отношение на работата на разпр. вал и пълненето едни поне 0.5мм лифт трябва да се направят.
Сериозните производители дават поне 2 референтни сотойности за фазата на разпр. вал! И в това отношение американците са малко по-издържани технически. В смисъл, инфото за вловете им е по-коректно и дава повече информация на потребителя. Нищо, че ги правят в Китай валовете  и после са мейд ин УСАААА ;D ;D ;D
Ето пример с два спортни вала за Костенурки. И двата при нулев лифт на повдигачите ще са над 312 градуса!
Web 110       –   [email protected]  и  256deg @1.27mm
Engle W120   –   [email protected]  и  253deg @1.27mm
От този пример се вижда, че въпреки по-примамливата стойност от 294deg за вала на  Engle, валът на Web „ускорява“/отваря клапаните по-бързо при лифт в диапазона от 0.5mm  до 1.27mm.  Web 110   започва малко по-късно от Engle W120, но го застига и при 1.27mm лифт на повдигачите вече има по-голяма фаза.  Това ще доведе до по-добра реакция/респонс на педала на газта и по-добър пърформанс в ниските и средните обороти вследствие на по-малкото припокриване на фазите/overlap на смукателните и изпускателните клапани. Спортни разпределителни валове с разлика около 30deg между лифта при 1.27mm и 0.5mm можем да считаме за „бързи“/„агресивни“. На теория бързото ускоряване/отваряне на клапаните изглежда много добре. Би следвало да разгърне по-добре въртящия момент в съответния интервал от обороти.  В реалността обаче, такива „агресивни“ разпределителни валове могат доста бързо да износят повдигачите, както и да доведат до проблеми с водачите на клапаните и т.н.
Успех!
« Последна редакция: Юни 04, 2021, 08:52:55 от Nik1600GT »

Юни 05, 2021, 00:16:14
Отговор #169

Неактивен DMC

  • Публикации: 1387
  • Георги Димитров
Ники, старият ми вал би трябвало да е 308 градуса. Така, че разликата с 312 не е чак адски огромна, макар че и разликата в лифта не е малко. Работи нормално колата нямам проблем, мога да я сваля и под 1000об на празен ход, средни и високи обороти също има добри. Относно оборотомера си прав - хич не може да му се има вяра и мисля скоро да си купя дигитален уред за да измеря точно  оборотите и да калибрирам стрелковия уред в колата.
Имам проблем с привода за газта. Два пъти го преправях и не ми харесва как стана. Никаква чувствителност, много тежък педал и това създава едно кофти усещане.
Сега уикенда ще го прекроявам наново да видим какво ще се получи.
Peugeot 205 1.6 GTI '84
BMW E12 520 '78
Opel Rekord C Sprint '67
Alfa Romeo 2000 GTV '74
Citroen CX 2500 IE Pallas '83