Автор Тема: Волга 21С - Волгата на дядо ми  (Прочетена 12411 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Октомври 27, 2017, 19:06:46
Отговор #30

Активен dragon_hifi

  • Публикации: 94
Обезателно смени втулките на разпределителния вал.Иначе налягането на маслото ще ти бяга.Комплекта втулки струва 10лв, а смяната им е 80лв.Пожелавам ти успех. :)
Волга 2410, УАЗ 452Д 1977г GSM 0898677185

Октомври 30, 2017, 08:36:11
Отговор #31

Неактивен ufer

  • Публикации: 332
Клапаните са с дължина 116мм, стержена е 9мм, всмукателния клапан е 44мм, изпускателния е 36мм

Благодаря! Надявах се да са малко по-различни...

Октомври 13, 2021, 23:41:59
Отговор #32

Неактивен Ябълка

  • Публикации: 30
  • The Orange Garage
Последно време вниманието ми беше върху други неща, но ето, че пак ми дойде музата за тази кола. Намерих си 2 задни нови врати, понеже моите са изгнили на доста лошо място, което не позволява кърпене. С вратите също взех и двете греди под колата или тъй наречение лонжерони.

20210917_123120 by Младен Кьосев, on Flickr

Доста време се чудих в каква посока да поеме проекта. В начало исках стандартна кола, после няколко пъти си сменях мнението. На този етап мисля, че държа колата да получи 4 дискови спирачки, НО да остане с оригиналното междуболтово разстояние и джанти. За целта се разрових при руснаците и разбрах какви части се ползват, за да се постигне желания от мен ефект. Като цяло ще се държа към оригинален външен вид с изключение на спирачки и двигател. Ще запазя оригиналната височина на автомобила и не искам да се лишавам от добрата возия на колата. Стандартно ще остане и разполжението на скоростния лост. Все неща които не бива да бъдат променени в една Волга 21. Та след това решение, закачих ремаркето и тръгнах и си купих това:

20211007_153706 by Младен Кьосев, on Flickr

20211008_154738 by Младен Кьосев, on Flickr

Има доста време докато влезе на мястото си, но да седи и да си чака реда.
В момента на преден план ми е да си намеря прагове, защото искам да ги сменя заедно с разни други ламарини в областта на праговете. От преди имам и някой друг нов калник. Силно се надявам да нямам проблеми с фугите и пасването на детайлите, че ми е болна тема след реставрацията на трабанта.
« Последна редакция: Октомври 13, 2021, 23:46:28 от Ябълка »
Страницата ми във
фейсбук ----> https://www.facebook.com/The-Orange-Garage-509238425848191/

Октомври 18, 2021, 10:08:37
Отговор #33

Активен m_g

  • Публикации: 1063
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
Мисли си реално и за това как и иобщо дали можеш да узакониш Волга с V8. 21 вече е твърде скъпа играчка за преправяне според мен. Колкото и да е скапана като състояние, това са машини по на 50-60 години и струват нещо. 4 диска не ти трябват - и с барабаните спира от 120. Единствено ще си усложниш поддръжката и експлоатацията след това. Стандартният двигател ГАЗ-21 с лекота може да даде 100-тина коня без да губи от надеждност. За времето си е дори и сравнително икономичен. 15/100 газ със 100-110км/час по магистрала. Не ти и трябва повече. В пъти по-тих е от онова камионско дърво. Там ще гори 20+ и ще върви точно толкова, колкото и с 4-те цилиндъра. С горните скорости се иска и старата кутия, която не правена за V8. Ще стане много тежка предницата. Иска се серво на волана, няма да държи пътя - неслучайно ГАЗ-23 са ги карали само хора професиналисти. И трябва да е автомат. Няма да става за каране накрая. Ще я изкараш три пъти, ще ти изгори по туба бензин на излизане и до там. Отзад ще събере и 80 литра бутилка, но за какво ти е такъв камион.
За мене поне основен плюс на 21 е, че е кола от 50-те, която може да върви и върви добре в съвременни условия. Спокойно може да си държи 100-120, без нещо да се строши. Не гори свръх много и е тиха. Със 140 самото купе създава шумове, дори и с 200-300 коня под капака пак ще е некомфортно. Но със 100 си е ОК и можеш да слушаш музика или да говориш, без да се надвикваш. Ако искаш още да утихне - заден мост 24-10 с 3,9 главно предаване и пипан нейния си мотор - ще е без проблем.
Заводското окачване е Ок, ако всичко му е здраво. Не се накланя кой знае колко в завой. Но- седалките нямат никаква странична опора и се налага да се държиш за волана, което не е Ок. Караш си спокойно и не правиш простотии е извода.

За луфтовете - Волгата е кола от 50-те, произвеждана в неголеми количества - по неколко десетки хиляди на година (за 14г са произвели 600000). Всичко е напасвано на ръка. Резервните части 100% няма да паснат. Трябва тенекеджия с отлични умения и опит, за да прилича малко от малко на кола. Но при все това - има си луфтове знаичтелно по-големи и неточни от на съвременна кола. Така са всички коли от онова време, не е само тая. Ще береш ядове гаранция. Имам нова врата не значи - слагам и пасва. Това може да е валидно за кола от 70-те, но за модел от 50-те - вратата е само заготовка. На моята възстановихме старите, макар и да бяха удряни. Новите не пасваха с по сантиметър.



Октомври 19, 2021, 16:24:08
Отговор #34

Неактивен Механджията

  • Публикации: 1359
  • XJ6
за мотора е въпрос на мерак - аз бих се подложил на тази хамалогия, само и само да слушам осмака под капака :)    рестомод за мен е винаги правилното решение, достатъчно възстановени по спецификация коли има от всички марки и модели
......'с живота под вежди се гледаме строго, и боря се с него, доколкото аз мога'.......

Октомври 20, 2021, 10:34:25
Отговор #35

Неактивен немо

  • Публикации: 1035
  • пиперлив
Прагове не могат ли да се сгънат ? Нямам представа каква точно им е формата и дължината ?
Opel Monza 3.0 GSE  1985
Opel Monza 3.0 GSE  1984
Opel Senator 3.0 AT  1985

Октомври 20, 2021, 21:37:08
Отговор #36

Неактивен Ябълка

  • Публикации: 30
  • The Orange Garage
Праговете представляват ето това :





От към спирачки, честно да си кажа никога не съм имал кола със стандартни спирачки. За мен това нещо е от особена важност, за сигурността както на колата, така и моята. Карам доста често трабанта с 4 барабана и смея да кажа, че никак не съм впечатлен от това, което предлага като спирачки. За експлоатация и поддръжка не смятам, че ще е по зле от барабаните, дори напротив, може да намериш по-хубави и меки накладки :D
За мотора - не ми е за мощност и вървеж. Както казах, има много време докато се сложи там вътре, нищо не е сигурно.

Днес колата беше в кат, но имах проблеми. Надявам се скоро нещата да са ОК от към документи.

20211020_072133 by Младен Кьосев, on Flickr
Страницата ми във
фейсбук ----> https://www.facebook.com/The-Orange-Garage-509238425848191/

Октомври 20, 2021, 21:53:48
Отговор #37

Неактивен РумбатаБс

  • Публикации: 3335
Това с диаграмите от интернет всеки го знае ... интересното е кой ще направи "кърпеж" или реставрация?
Успех!
retrobs.com

Октомври 21, 2021, 09:57:02
Отговор #38

Неактивен немо

  • Публикации: 1035
  • пиперлив
Ябълка, ако имаш интерес бих могъл да те свържа с човек в Русе, който смятам, че може да ти сгъне прагове, но абкантът му работи до 1700 мм. и повече от 0.8 мм. не знам дали може да сгъне прилично. А кутията , до която е прага в какво състояние е ?
Opel Monza 3.0 GSE  1985
Opel Monza 3.0 GSE  1984
Opel Senator 3.0 AT  1985

Октомври 21, 2021, 21:22:55
Отговор #39

Неактивен Ябълка

  • Публикации: 30
  • The Orange Garage
Ябълка, ако имаш интерес бих могъл да те свържа с човек в Русе, който смятам, че може да ти сгъне прагове, но абкантът му работи до 1700 мм. и повече от 0.8 мм. не знам дали може да сгъне прилично. А кутията , до която е прага в какво състояние е ?


Ще запазя жокера малко, че чакам човека от който взех вратите и лонжероните. Имал прагове, само го чакам да ги намери. Ако нещата ударят на камък, ще се възползвам от предложението ти. Благодарско!

Това с диаграмите от интернет всеки го знае ... интересното е кой ще направи "кърпеж" или реставрация?
Успех!

Имам 1-2 варианта за тенекеджия. Някои неща и сам ще си ги правя, които са по елементарни. Пределно ясно ми е, че като заводското едва ли ще постигна, но колкото се може, ще се постарая нещата да се случват. Пък и нали за това сме в този форум, да научаваме нови и нови неща. За мен това е едно голямо предизвикателство, като се има на предвид състоянието на автомобила, което е далеч от добро.
Страницата ми във
фейсбук ----> https://www.facebook.com/The-Orange-Garage-509238425848191/