Автор Тема: ВАРШАВА 223 1969  (Прочетена 123641 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Декември 04, 2018, 10:15:40
Отговор #250

Неактивен m_g

  • Публикации: 1025
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
Да - всеки си командва по едно парно. И на двата ключа има по две позиции с които си регулираш колко силно обдухва.

И като навън е такова скапано време, се сетих как навремето си се разкарвах с Варшавата независимо от това дали навън е мъгла или кал, или не.
Ето тук например ходих да разглеждам една Варшава 204 (има двигател М20 със стоящи клапани, както и боядисана решетка, за разлика от по-мощната 203, която е с висящи клапани и хромирана решетка за експортните версии). В 1968 203 и 204 ги преименуват на 223 / 224.
Снимките са на 10г.





Ето го М20 агрегата - 55к.с., вместо 70 при 203/223.


Тази 204 стоеше от 2005 до 2010-2011 някъде на Гоце Делчев. Беше на бащата на един мой състудент, който уж щеше да я реставрира и накрая какво я направи, не е ясно.

Декември 08, 2018, 22:04:10
Отговор #251

Неактивен победовод

  • Публикации: 867
Не знам на вашите Ниси какво е правено по инсталацията на парните,но щатно действително няма две скорости.Ляв бутон включва парното на пътническият отсег.Десен бутон първо положение включва обдухването на стъклата,второ положение-двата вентилатора едновременно,за стъклата и в краката.
П.П. Около две години служебната ми кола беше чисто нова Ниса товоз,1986 г. производство.
«Волга» — единственный автомобиль, способный передвигаться, будучи неисправным чуть менее, чем полностью.

Декември 10, 2018, 09:36:24
Отговор #252

Неактивен m_g

  • Публикации: 1025
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
В последно време отново много се ентусиазирах на вълна "Варшава".
Поддържам контакти с полски колеги и един от тях ми намери едни неща, които отдавна ми се искаха, но все не намирах смисъл да търся. В крайна сметка смело и безотговорно платих такси за преводи и транспорт грубо два пъти стойността на самите части, но все едно, имал - дал.
Според мен, именно вниманието към такива детайли говорят много за нивото на реставрация и за познанията на собственика.
Според полските колекционери, калобраните, както и външното огледало, са предлагани само като допълнителна афтърмаркет опция. Аз външно огледало не искам, колата така ми се вижда по-автентична и отговаряща на епохата.
Именно поради споменатия факт, всички Варшави в България са с най-различни калобрани, но никога полски. Най-често слагаха силистренско производство за Волга - с еленчета на тях. И моята беше с такива отначало.
В последствие ползвах калобрани от Нива - те наподобяват полските, но нямат надписи.
Е, ето ги новите ми полски калобрани:

Емблемата и надписа са си точно Варшавските. У нас в Силистра са правени калобрани за Полски ФИАТ. И те са с емблема FSO, но е вече в по-новия, стилизиран вариант.

Вторият интересен предмет е този:


Оригинално казанче за стъкломиещото устройство.

Е, изкефих се и с нетърпение очаквам да се разходя до гаража и да си ги монтирам.

Юли 22, 2019, 14:17:54
Отговор #253

Неактивен m_g

  • Публикации: 1025
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
Варшавата я бях изкарал преди месец - два за пръв път през 2019г. и установих, че ми задържа спирачката на предно дясно колело. То като не се кара една кола, стават такива работи.
Сега в събота ударно ходих с Волгата след парада в Банкя.
Ето една снимка на колегата Къци от спускането на Иваняне. Много жега, обаче супер си изкарах!


21-цата както всички Волги няма никакъв проблем с греенето - държи си 80 градуса, въпреки, че асфалтът се размеква вече.

Та оставих Волгата и взех Варшавата. За един час на слънце смених двете цилиндърчета на дясното колело.
Както е известно, на Варшава са същите като на Волга М21 и на УАЗ 469. Сложих ги, обезвъздушихме. Спира, търкаля се, никакви ядове.
Иначе колата си е пушка. Само й показах ключа и веднага заработи. Вози без грешка, успях да я понатисна - всичко й е в изправност.
Сега за събота трябва да се представи в пълен блясък.
 
Ще сме няколко Варшави на първия събор на полските автомобили в Скравена на 27.07 от 11 часа.

Понеже и Нисата я бях зарязал мръсна след основния ремонт, дето го правихме вътре, сега я дадох за основно почистване. Салонът светна - балатума, корите и седалките. И там всичко работи изправно. Много ми е мерак да ги изкарам двете заедно на събора.
Аз и Волгата бих докарал ама хайде, ще го оставим за догодина.


Между впрочем, 21 и Варшава са уж подобни, ама при управление усещането е различно и на първите метри с 223 ми беше доста странно. После естествено свикнах.
« Последна редакция: Юли 22, 2019, 14:30:34 от m_g »

Ноември 26, 2019, 09:58:55
Отговор #254

Неактивен m_g

  • Публикации: 1025
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
Тази година Варшавата само я припалвам отвреме - навреме и почти не съм я карал.
В събота й изтичаше прегледа, та се вдигнах да я закарам на пункта.
На събора в Скравена ми прокапа водна помпа. Купих нова, ама без фланец за шайба и отделно фланеца... Трябваше да ходя на стругар да ми направи един специфичен щифт за шайбата. А днес, а утре и така и нищо не направих.
Та какво да видя, антифриз си има в радиатора. Никъде не е текло по и около колата. Бръм - запали от раз. Отидох си на пункта. Там сума време работи на празен ход. Помпата не капе.
Оказа се, че и на спирачките им е дошла музата и сега на прегледа се получи минимална разлика ляво - дясно колело. Супер!





За догодина съм намислил да я подкарам по-активно. Кога, не знам. Имам пет коли в движение и всичките са готови за каране.
« Последна редакция: Ноември 26, 2019, 10:25:34 от m_g »

Юли 13, 2020, 09:40:22
Отговор #255

Неактивен m_g

  • Публикации: 1025
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
След като в петък ни пропадна идването до Хасково, а на жена ми и излезе работа и в събота, в неделя реших да отида до гаража и да се позабавлявам.
Поразгледах темата. Оказва се, че от 2017г. насам, вече три години, Варшавата се кара минимално.
Някога правех по 5000км на година с нея, а ето, сега я карам на ГТП и по още максимум 2 пъти на година.
През 2020 един път съм я местил от единия гараж в друг и после от втория в трети. И съм я палил още 2 пъти със сина, защото той много й се кефи.
Та отидох в гаража и реших да я поразтъркалям. Речено - сторено. Течностите са си по местата. Акумулаторът държи. Запали от раз, макар че бензина далече не е свеж вече.
Завъртях едно кръгче до Кремиковския манастир.
Никакви проблеми, работи си. Единствено почистих кабелната обувка на датчика за температурата - от некаране се е окислил и не даваше добър контакт, в резултат на таблото се виждаше повишена температура. Почистих, дойде си на мястото.






Не е мита от пролетта и е прашна:


Сетих се, че глася нещо за нея от доста време. Отидох до вкъщи и изрових подготвеното огледало.
Исторически, Варшава 223 няма нито огледало, нито калобрани от завода. Всичко се е купувало и монтирало допълнително. Съответно - имам си полски калобрани Варшава, реших да сложа и подходящо огледало.
Полските са кръгли, но алуминиеви - те и страничните лайсни са алуминиеви... Хромът си е хром и не ми се искаше да слагам алуминиево. Имам от Вартбург 311, ми не е така готино като хромираното.
Колегата Невен пусна за продажба едно кръгло, ама хромирано. Супер! Логично - основа Волга М21 и огледало ВАЗ 2101. Елементарна комбинация, ама не се бях замислял за нея. Та взех това огледалце от Невен. Тръгнах да го глася и установих, че някой е пилил на шмиргела основата с цел да я слага на нещо.
Разрових - при мене огледала има много. Подбрах непилена основа и перфектна кръгла част и си ги сглобих.
Ето какво се получи - освен, че изглежда автентично и върши работа.






След като години наред бях враг на огледалата, накрая сложих на всичките коли. Полезно е, особено в града.
« Последна редакция: Юли 13, 2020, 09:43:46 от m_g »

Юли 13, 2020, 09:55:00
Отговор #256

Неактивен Alex4real

  • Публикации: 49
Аз пък в събота те видях с Нисата на пазара Димитър Петков и те подгоних да я покажа не жена си :)
Тя е 89 набор демек доста по-млада от мене и хич не ги помни тия возила, но се изкефи яко.

Ноември 10, 2020, 13:51:12
Отговор #257

Неактивен m_g

  • Публикации: 1025
  • Warszawa 223, ВАЗ 2101, Š120GLS, 2xГАЗ М21, Nysa
В събота реших да изкарам Варшавата. Запали буквално от четвърт. Закарах я на мивка - не беше мита от пролетта. Заредих гориво, напомпах гумите. Хубаво се поразходих из София и околностите.



Един приятел изкара това много запазено МЗ от последните.


Нощна София от високо: