Сред немските малки независими автофирми има една, който още съществува, и която в 70-те и 80-те години произвеждаше, с моделите СD и SC, напълно самостоятелни на каросерия и форма коли, използващи Опелова механика.
В случая на СД модела се е ползвал от Опел Дипломат 8 цил. ГМ-дериват 5.3 литров мотор, а в наследника СЦ се е ползвала механика с 3 литрови 6-таци мотори от Опел Сенатор.
СД са правени само като фастбек купета, докато стандартния вариант на СЦ е бил ночбек купе.
При СЦ е имало правени и различни вариации на бодита, като кабриота, както и седани с 4 врати. Освен това при СЦ е имало и версии с двойно предаване /с 4х4 система направена от британската фирма Фергюсон, по подобие на Дженсън ФФ/, както и са се слагали преработени от Ирмшер до 3.6 и 4 литра обем Опел шестаци, вкл. и с 24-клапанови глави.
https://silodrome.com/bitter-sc-car/&ab_channel=CarRanger
&ab_channel=MotorWeek
&ab_channel=JohnStokes